SWOT Analizi Nedir, Niye Yapılır ?



SWOT Analizi Yaparken ...
SWOT analizini bir grup çalışması şeklinde yapılması, herkesin her kutu için düşüncelerini açıklaması en çok izlenen yoldur.
Cümlelerin net ve sonuç çıkartılabilecek gibi olması gereklidir.
Örneğin GÜÇLÜ yanınız olarak “Teknolojimiz” şeklinde bir ifade belirsizdir. Bu ifade ile nasıl bir yol izleyeceğinizi bulamazsınız. Ya da FIRSAT olarak “Ürün Çeşitliliği” sizi bir hedefe götürmeyebilir, daha açıklayıcı olunmalıdır.




















*                                                                            *
Şirketimiz çok hızlı karar verir, onay mekanizması çok yalındır.
Çalıştığımız tedarikçiler çok güçlüdür ve rakiplerimiz onlar ile çalışamaz
Herhangi bir pazarlama problemini 1 hafta içinde algılayabilir ve o anda tedbir alabiliriz
Sabit masrafımız çok düşüktür, fiyat rekabetinden hiç çekinmeyiz
Şirketimizde sürekli olarak masraf azaltma çalışması yapılır, ekiplerimiz bu konuda çok yaratıcıdır

Şirketimizi kimse tanımıyor Yetenekli insanları çalıştıramıyoruz Nakit akışımız düzenli değil Bilgi sistemimiz kişilere bağlı
Üst yönetimin müşterilerimiz ile doğrudan teması yok, bu yüzden müşteri ihtiyaçları algılanmıyor
Müşteri geri dönüşlerinde gecikmeler yaşanıyor, aynı gün içinde müdahale edemiyoruz
Bilgi ve izleme sistemimiz müşterilerimiz tarafından eleştiri alıyor



Ulaştığımız üretim hacmi sayesinde hammadde tedarikçileri ile benzersiz anlaşmalar yapabileceğiz


Teknolojik değişime ayak uydurabilecek kadroya sahip değiliz
Büyük rakiplerimiz bizim pazarımıza göz dikerler ise savunma stratejimiz belirli değil
Şirketimizin yol haritası belirsiz, günlük problemlere göre yönetiliyor
Bazı müşterilerimiz tesislerini yurt dışına taşımayı düşünüyor

Yapılan araştırmalarla yola çıkarak söylüyorumki:
SWOT analizi anlaşılması basit ancak yapılması göründüğü kadar basit olmayan bir çalışmadır.
Çoğu şirketin bu tür bir analizi alışkanlık haline getirmediği, yapılan SWOT analizlerinin herhangi bir aksiyon planı ile sonlanmadığı çok rastlanan bir durumdur.
Bu çalışmanıza şirket dışından (danışman, müşteri, tedarikçi, iş ortağı) kişileri de katmanız konulara daha geniş açıdan bakmanızı sağlayacaktır.

http://ceodestekekibi.blogspot.com/